Uudised

Rail Baltica Ülemiste terminali ehitus täies hoos!

Maru Betoonitööd on saanud hea hoo sisse Ülemiste terminali ehitustöödega. Töödega alustasime 2025 augusti lõpus ning tänaseks on tööd käimas kogu ligi kilomeetri pikkusel ehituslõigul. Tegemist on tehniliselt keeruka ja logistiliselt väga nõudliku objektiga, kus tööd toimuvad paralleelselt toimiva raudtee- ja linnaliiklusega.

Käesoleva aasta lõpuks jõuame rajada objektile ligikaudu 5000 m³ erinevaid betoonkonstruktsioone. Meie töömahtu kuuluvad tugimüürid, jalakäijate ja trammi liiklus tunnelid, alajaamad ja muud tehnilised ruumid ning mitmed muud raudbetoonist tarindid. Samuti on käimas ettevalmistustööd perroonide ehitamiseks. Veel enne jõule betoneerime Ülemiste linnakut kesklinnaga ühendava ühendustunneli laeplaadi, mis on ühtlasi raudteeviadukti tekiplaadiks.

Ülemiste terminal on tulevane rahvusvaheline transpordisõlm, mis ühendab Rail Baltica kiirraudtee ning siseriikliku Edelaraudtee rongiliikluse. Terminali valmimine on plaanitud 2028 aastasse ning ehitustööd toimuvad kogu protsessi vältel aktiivses kasutuses oleval kaubarongide ja  Edelaraudtee põhitrassil ning Ülemiste jaam toimib kogu ehituse ajal. See seab ehitusele kõrged nõuded nii tööde planeerimisele kui ohutusele.

Objekt asub äärmiselt tiheda liiklusega piirkonnas – kahe Tallinna suurima kaubanduskeskuse vahel ning Ülemiste City ärilinnaku vahetus läheduses. Eriti intensiivne on liikumine pühade-eelsel perioodil, kus ristuvad rongiliiklus, autoliiklus ja jalakäijate vood. Sellises keskkonnas eeldab tööde teostamine täpset ajastust ja sujuvat koostööd kõigi osapoolte vahel.

Oleme töödega edenenud heas tempos tänu Maru Betoonitööde kogenud inseneride ja töödejuhatajate professionaalsele meeskonnale ning heale koostööle peatöövõtjate KMG ja Merko objektimeeskondadega, kellega koos said tööd aegsasti põhjalikult ette valmistatud.

Ülemiste terminal kujuneb üheks olulisemaks uueks maamärgiks Tallinna linnapildis. Arhitektuurne lahendus pärineb Zaha Hadid Architects büroolt Inglismaalt ning seab betoonkonstruktsioonidele kõrged esteetilised ja tehnilised nõuded. Rajame arhitektide ja Rail Baltica tellija täpsete juhiste kohaseid eksponeeritavaid betoonpindu, kus on arvesse võetud nii raketise jaotused, tõmbiaukude muster kui ka betoonpindade kooskõla fassaadi- ja teraskonstruktsioonidega.

Maru Betoonitööd vastutusrikkad betoonitööd kompleksteenusena maamärkide rajamisel!