Alates käesoleva aasta algusest oleme töötanud Raplamaal Rail Baltica trassil, kus rajame peatöövõtja Verstonile karptruupe Raplamaa I ja II etapi lõigul Kohila ning Rapla vahel. Meie töövõtt hõlmab 41 karptruupi kogupikkusega 840 meetrit, mis tähendab kokku ligi 3000 m³ betoonkonstruktsioone. Nende ehitamiseks püstitame ligikaudu 12 600 m² raketist ning paigaldame umbes 400 tonni armatuurterast. Enamik mahust valmib käesoleval aastal, uude aastasse jääb seitsme karptruubi rajamine.
Karptruupid on sisuliselt raudbetoonist tunnelid, mis suunavad läbi infrastruktuuri vee ja maastikuelemendid ning tagavad trassi toimimiseks vajalikud tehnilised lahendused. Rail Baltica trassil on neil oluline roll ka loodusliku elukeskkonna säilimisel – tänu läbipääsudele saavad metsloomad ja väiksemad ulukid liikuda oma tavapärastes elupaikades edasi ilma raudteed ületamata. Nii väheneb maastiku killustumine ning säilib loomade liikumisteede järjepidevus. Rail Baltica ühendab Eesti Euroopaga, kuid sama oluline on, et trass aitab ühendada ka Eesti enda looduskeskkondi, mis on seni olnud teede ja muude rajatistega katkendlikuks lõigatud.
Uued raudteeviaduktid: Pureva ja Tamme
Hilissuvest alustasime koostööd ka antud trassi lõigul Järelpinge Inseneribürooga, kelle tellimusel rajame samale trassilõigule kaks uut raudteeviadukti: Pureva ja Tamme.
Tamme viadukt on Maru Betoonitööde jaoks tuttav töö – tegemist on olemuselt e tunneli tüüpi liiklusavaga Rail Baltica trassil. Konstruktsiooni mahuks on > 400 m³ betooni, 1000 m² raketist ning ligikaudu 50 tonni armatuurterast.
Pureva – Maru Betoonitööde senine pikim ja erilisem raudteeviadukt.
Pureva viadukt on mitmes mõttes eriline. Tegemist on meie jaoks esimese tõelise raudteeviaduktiga, millel hakkab liikuma Edelaraudtee rongiliiklus üle Rail Baltica põhitrassi – seega on see raudteed ületav raudteeviadukt. Konstruktsioon on seni pikim viadukt, mida Maru Betoonitööd on ehitanud: 105 meetrit, üle 1100 m³ betooni, ligi 3000 m² raketist ning umbes 200 tonni armatuurterast. Töödega alustasime augustis ning viadukti pealmise tekiplaadi valu on planeeritud novembri lõppu.













